Z wizytą w Medjugorie

Relacja uczestnika

7 czerwca 2018

Na przełomie kwietnia i maja odbyła się 10 dniowa pielgrzymka Parafii NMP Matki Kościoła i św. Katarzyny Szwedzkiej w Gdańsku i Parafii pw. Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski w Wejherowie. Podczas pielgrzymki odwiedziliśmy Sanktuaria Maryjne, rozpoczynając od Medjugorie, w którym spędziliśmy 3 dni.

Tutaj wchodząc na górę objawień Podbrdo, Kriżevac, czy uczestnicząc w zbiorowych nabożeństwach, mogliśmy doświadczyć niesamowitej jedności, gdy ludzie z różnych stron świata adorują Maryję i ofiarowują Niej swoją drogę. Wiele języków, splecionych miłością. Uwielbiających Go w niezwykłym darze zesłanym nam przez Niego – Maryi, Naszej Matce. Ten tytuł towarzyszył nam podczas większości nabożeństw, kiedy śpiewaliśmy go w języku bośniackim Gospa, Majka moja. Jednym z ważniejszych wydarzeń, podczas pobytu w Medjugorie, była wizyta we wspólnocie Cenacolo, która została stworzona, by pomagać młodym ludziom z problemami (szczególnie narkotykowymi i alkoholowymi). W trakcie wizyty usłyszeliśmy dwa budujące świadectwa mężczyzn, należących do wspomnianej wspólnoty, w których podkreślali moc modlitwy, braterstwa i siły woli w przezwyciężaniu słabości.

W ciągu tych trzech dni zobaczyliśmy też zjawiskowe wodospady Kravica, gdzie niektórzy śmiałkowie nawet zażyli kąpieli. Ostatniego dnia w Medjugorie, pojechaliśmy do położonej niedaleko miejscowości Mostar, gdzie zwiedzaliśmy stare miasto. Mogliśmy wówczas być świadkami niecodziennej tradycji, a mianowicie skoku z ponad 20 metrowego mostu wprost do rzeki, a także spróbować w jednych z ulicznych kawiarni, kawy po turecku. Wieczorem udaliśmy na adorację Najświętszego Sakramentu, która również odbywała się na placu za Sanktuarium. Byliśmy częścią około 10 tysięcy osób, którzy tej nocy adorowali Jezusa. To wieczorne spotkanie napełniło nas pokojem i niezmierzoną łaską obecności Pana, co było pięknym zwieńczeniem naszego pobytu w Medjugorie.

W następnych dniach odwiedziliśmy m.in. Dubrownik, gdzie zwiedziliśmy stare miasto i promenadę, a także mieliśmy mszę w kościele św.  Błażeja – patrona wspomnianego miasta, ze szczególnym błogosławieństwem specjalnymi świecami. Zawitaliśmy też do Sanktuarium Vepric, nazywanym chorwackim Lourdes. Kolejnymi przystankami na trasie były: Split, Trogir i Park Narodowy Jezior Plitwickich, znajdującego się na liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Na koniec pielgrzymki odwiedziliśmy jeszcze Sanktuarium w Mariji Bistricy i Bazylikę Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny w Ołomuńcu.

Oczywiście nie można nie wspomnieć o długich godzinach spędzonych w autokarze, które jednak mijały niepostrzeżenie. To wszystko za sprawą kawałów opowiadanych przez ks Jana Kucharskiego, filmów (m.in. Ziemia Maryi, Ostatni Szczyt) i konferencji ks Jana i ks Marka Czyżewskiego, traktujących o ostatniej adhortacji Papieża Franciszka (Adhortacja apostolska „Gaudete et exsultate”). Jedynymi momentami przedłużającymi nam niefortunnie podróż były ‘zastoje’ i postoje przy/około graniczne, których na pewno tak łatwo nie zapomnimy!

W pamięci zapewne na długo zostaną nam zapierające dech w piersiach krajobrazy, spacery po starówkach, jednak to szczególna obecność Matki i Jej opieka, towarzyszące nam podczas całej podróży, nadały sens naszemu pielgrzymowaniu.

Pozostałe aktualności

Rozważania o życiu

Polaków nie zdobywa się groźbą, ale sercem.

kard. Stefan Wyszyński

Ciekawostki o parafii

Poznaj obecne i historyczne fakty

Parafia pw. Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski w Wejherowie

ul. Rybacka 22
84-200 Wejherowo
+48 735 009 424; +48 58 672 11 44

Numer konta:
83 1160 2202 0000 0000 5400 1635
Ładowanie…
Używamy plików cookies Ta witryna korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności i plików Cookies .
Korzystanie z niniejszej witryny internetowej bez zmiany ustawień jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików Cookies. Zrozumiałem i akceptuję.